September 1, 2012

❤ Love My Abah

kenangan bersama abah di Putrajaya

Entry kali ni bukanlah saya nak bercerita pasal betapa sayangnya saya pada abah ... Saya nak bagi tahu pada mereka yang membenci atau berdendam pada ayah / abah / bapa dan seantaronye panggilan korang ... bahawa sayangilah abah anda ... Walaupon dulu masa kita kecil abah kita pernah memukul kita, pernah marah kita , pernah herdik kita ... bukan kah itu semua adalah pengajaran untuk kita, supaya dah besar nanti kita boleh menjadi insan yang berguna ... ?


Saya amat kecewa bile dengar ada anak yang menghalau abahnya dari rumah , masa tu abahnya tengah sakit, baru lepas keluar hospital, kaki patah ... tak boleh bergerak banyak ... sampai hati dia buat macam tu .. boleh pula dia kata abah nya tu menyusahkan dia, padahal ketika abahnya kemalangan, abah nya tu nak cari tukang urut untuk dia ... patut ke kau layan abah kau macam tu ... ??? ini semua gara-gara dia teringat masa kecil abahnya itu selalu memukul dan memarahinya ... sampai macam tu kau berdendam ...?

Saya teringat masa kecil dulu, abah saya juga garang ... pukul anak-anak, tapi kami adik beradik takde pulak berdendam dengan abah. Waktu abah sakit, kami adik beradik berpakat jaga abah ... walaupon abah garang, tapi kami amat-amat sayang abah ... sebab bila dah besar, baru lah tau kenapa abah pukul dan marah macam tu, mungkin orang-orang dulu memang macam tu cara mendidik anak-anak ...

Kepada yang berkenaan, cepatlah sedar ... takut nanti akan menyesal di kemudian hari ... 

♥Terima Kasih Sudi Baca Dan Komen Corat Coret Acik Wawa ♥

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Fully Design By Cik Rose Cute | For ADEK M@NJA 2013 ©| Best View: Google Chrome