September 3, 2005

.:: Terus Terang ::.


Hari ni aku di kenakan hukuman oleh mak n abah aku . Derang seboleh2 nya suoh aku resign jugak ... dan idea tu tlh pon mendapat sokongan dr semua adik b'adik aku ... semua menyokong supaya aku resign di sini hari ni jugak ... hurm cam ne lah aku nak explain kat Datuk Nordin Yaani tuh , takut dia baran ajer ... sbb Nolly cakap takut dia marah kat staff sana plak , tp mmg Datuk Noordin tu baran sikit , sume staff dia termasuk aku n Datin iaitu wife dia pon tak ske kat dia . Ape mentang2 dia Datuk kite kena tabik dia ke ...??
Hurm punca utama mak n abah suoh aku resign iyer lah sbb takde safety kat sini then aku take over sesorg ... tu yg all family aku disagree . Biar lah aku duduk umah , hurm senang aje derang cakap kan ..?? yerlah utk kesenangan derang jugak klau aku duduk kat umah kan ..?? bijak2 , mcm aku jugak . Lagi pon family aku sekang ade big problem pasal kak ngah aku . Dia dah bertunang tp masih lagi di kacau oleh x bf dia , x bf dia tak dapat terima sbb kak ngah bertunang dgn org lain dan di jangka akan bernikah pd hujung bln 9 ini . Kecoh di buat nye , x bf dia yg kecoh klau tak tak de nya . Aku dr dulu mmg tak ske dgn x bf dia , tp entah lah mmg smpi sekang pon ... org mcm tu nak jadi abg ipar aku ..?? hurm balik le jaga bini n anak dia bebaik . Kesian plak kat mak n abah , berani plak x bf dia dtg umah aku buat kecoh naseb lah aku tak de kat umah p ronda naik skuter p banting , klau tak lama dah ... Dah tua tp tak sedar diri , klau org dah tak nak tu dah lah .... Bengang betul lah , gara-gara dia family kitorg dpt malu .. isk rasa nye cam nak bunuh dia ajer lah , tambahan dia cakap smpi bila2 pon dia akan ganggu kak ngah aku ... hurm rasa nak terbakar aje hati aku ni bila ingat dia tu lah ...
Kesian kat mak n abah dah tua2 tp masih lagi pk soal anak2 .. sbb tu lah aku tak nak tambahkan masalah derang , ape derang cakap aku kena ikut ... sbb nye derang tau ape yg terbaik utk anak dia ... rupa2 nya sepanjang sbln aku keja di sini ... hati mak n abah tak pernah tenteram asyik risau kan aku ajer ... maaf kan adik mak abah ..
Aku harap aku dah buat keputusan yang betul .Aku kena berterus terang dgn Datuk keadaan yg sebenar .. actually aku ni ske berterus terang dan tak ske berputar belit , mcm Datuk tuh .. dia terima ke tak terima .. terpulang lah . Tapi bila kita dah berterus terang ade plak yg tak nak terima tu yg malas tuh .. mcm kes budak sorg ni lerr , aku dah berterus terang yg aku tak bleh terima teman lelaki dlm hidup aku sekang nih ... sbb aku nak concetrate pasal diri aku dulu .. tak paham2 jugak . Hurm .. lantak ler dia nak tunggu tunggu lah ... bukan aku nak demand tp hati aku ni yg masih lagi tak bleh di paksa .. n aku tau sbb nye kenapa aku buat mcm tu biar lah ia menjadi rahsia di dalam hidup ku ... mudah2an Allah swt akan memberi petunjuk dan hidayah ke jalan yang benar iaitu jalan yang Dia redhai ...



♥Terima Kasih Sudi Baca Dan Komen Corat Coret Acik Wawa ♥

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Fully Design By Cik Rose Cute | For ADEK M@NJA 2013 ©| Best View: Google Chrome