April 19, 2014

Tak Ape ...

Assalamualaikum all ... ape laa tajuk entri kali ni yang terlalu simple ... huhuhu, entahpapentah .... heeee
Sebenarnya hati sedikit terharu dengan penjelasan suami petang tadi. Ye, nape laa saya ni masih lagi berharap kan ...? Sebenarnya jauh di sudut hati ni masih lagi berharap semoga Allah swt kurniakan kami dengan rezeki yang satu ni.

Sebulan yang lepas, lepas je habis period saya terus je pergi berurut dengan sorang nenek ni di Kg Batu Laut. Kebetulan waktu tu, saya memang tak berapa sihat ... badan terasa bisa-bisa mungkin sebab penat dan tak cukup rehat. Masa urut tu nenek tu cakap peranakan saya beralih sikit, senget ke kanan macam tu laa. Kemudian nenek tu betulkan balik, di sengkak saya balik ... memang sakit lah.. huhuhu 3 hari jugak bawah perut ni terasa senak.

Lepas berurut tu, saya beritahu suami tentang masalah yang saya alami tu. Suami gembira sangat, terus berseloroh ..."haaa... lepas ni boleh laa awak mengandung yang" ... shining je matanye tanda gembira ... huhuhu, saya pon jauh di sudut terasa gembira dan berharap.

Tapi, tak sangka pulak petang tadi masa suami ajak berjemaah Zohor, saya pergi bilik air tengok keluar darah period ... sedih jugak tu, masuk bilik suami dah bentang sejadah untuk saya sekali ... dengan nada sedih .... "awak, saya cuti" ... "errmmmm tak pe laaaa" ... lembut je, tengok air mukanya tenang je dia ....

Lepas suami solat, saya cakap sorry kat dia .... "Tak Ape laa awak, Allah belum nak bagi rezeki tu lagi, mesti ade hikmahnya.... perasan tak Allah dah bagi rezeki kat kita macam-macam dah ... cuma yang ni belom masa lagi...." sambil tersenyum .... really2x touch ..... tQ awak ...

Dengan semangat yang suami dah berikan tu, untuk apa saya mengeluh lagi ... redha laaa moga Allah swt berkati dan kurniakan kami zuriat ....



♥Terima Kasih Sudi Baca Dan Komen Corat Coret Acik Wawa ♥

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Fully Design By Cik Rose Cute | For ADEK M@NJA 2013 ©| Best View: Google Chrome