February 6, 2008

.:: Doktor Tut Tut ::.

Al kisahnye bengang btol aku dgn sorang doktor kerajaan nih ... mmg x sayang mulut rase nak bagi penampar ajer , seb arrr pastu aku x jumpe lagik ... klau x mmg dh sound kat dia ... mulut tu kurang ajar sgt ... dh lah doktor baru entah2 baru kuar dr sekolah , tp x tau nk hormat kat orang tua .... nmpk je sopan , tp mulut mcm cibai ... ( dh marah tol aku nih ) ... tp tu lh mmg x puas hati tol dgn doktor tuh ...

Semalm , aku g hntr abg long g klinik tg sepat coz dia nak sedut oxigen , kurang nafas .... coz hr tu kat hospital banting derang buang kn air dlm perut pas tu x isi lagik ... tu yg badan abg long tu letih ... Aku g dgn kak long aku arrr , pastu bile dh hntr dlm pkl 8.45am smpi kinik tg sepat ... than aku baringkan abg long kat tmpt kecemasan coz dh tak larat dh ... lame tu aku tggu dlm 1 jam br doktor nk layan padehal bukn ramai pesakit pon ... than, bile doktor begau tu dtg check dia pggl kak long masuk bilik ... aku pon buat x tau jer lah ... biarlh kak long yg uruskan ... Bila kuar je dr bilik tuh kak long monyok jer ... Than, dia mengadulah ... Apelah doktor ckp mcm tu plaknye ... aku tanyelh sbb aper ... mula tuh .. doktor tu tanya lh smpi mane kanser tu merebak ... so kak long ni jawablh tak tau , coz doktor kat spital banting n kuantan tak bg info yg jelas ttg penyakit abg long nih ... so doktor begau ni p tanye lagik .. ade buat rawatan susulan x ... kak long jawab takde ... coz bila abg long sakit je nk buang air dlm perut dia tuh baru aku hantar g spital banting ... kat sane bile dh masuk wad dh kuarkan air derang suoh balik ... pastu doktor begau ni tmbh lagik ... 'nak tunggu orangnye meninggal ke baru nak buat rawatan ..?' kak long aku terkejut lah x balas balik ... coz kak long ni ciwek siket ... Bila aku dgr jer terus lah darah aku mendidih ... nmpk je muke sopan tp mulut nauzubillah ... klau dh meninggal tu buat pe nak buat rawatan ..? kebumi je lah ... bukannye dia bleh hidupkan org yg dh mati ...? .. Mase tuh aku mmg dh nak g jumpe doktor tu je suoh dia tarik balik ayat dia tuh .. dia ingat kitorang ni x berusaha nk ubatkan abg long tuh ke ... hantar kat spital derang dh tak sanggup nak jaga ... gara2 nak mintak masukkan oxigen byk plak bunyik nyer ... Seb lah nurse tu ckp dh bleh balik, masalahnye dia suoh aku kuar lalu pntu lain plaknye ... klau aku lalu laluan utama tuh ... terus je sound doktor begau tuh ... belagak sgt nape ... klau terror sgt nape jadi doktor kat kinik kecik ..?
♥Terima Kasih Sudi Baca Dan Komen Corat Coret Acik Wawa ♥

1 comment:

Ahmad said...

siot je itu doktor!!

tapi, come to think of it, maybe dier tatau keadaan abang long awak...

after that maybe dier marah coz dier ingat korang tak usaha aper2... memang ayat tuh kurang ajar, tapi bile difikirkan balik, dier doktor, obviously dier marahlah kalau patient dier takde usaha aper2..

so janganlah marah sangat k? marah pon tak guna, i've been in worst situation, tangan dah ringan nak bagi buah serang hahahha..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Fully Design By Cik Rose Cute | For ADEK M@NJA 2013 ©| Best View: Google Chrome