April 26, 2008

.:: Anak Kena Makan Penampar ::.

Kesian aku nengok si shahidan tuh ... mlm td kena makan penampar oleh ayah nye coz leka main game smpi ke mlm ... Aku tak kisah klau takat nak marah anak sbg pengajaran kan ... tp klau ayah nye nk belasah pon biarlh smpi kat umah ... aku rasa mcm tak sedap plak mata memandang dgn cara mcm tuh ... malu lah anak tu di perlakukan mcm tu kat khayalak ramai ... lagi pon mak ayah dia tuh cikgu tuh ... Bg pendapat aku , tak wajar pukul2 anak kat khayalak ramai ... Klau mak ayah dia buat mcm tuh lagi lah anak akan mengganas coz hilang rasa hormat n semestinya malu coz dia dh besar lagi pulak mesti keegoan dia tercabar ... Serasa aku bukan pertama kali shahidan kena cam tu dulu pon ibu dia penah bagi penampar kat dia coz ponteng sekolah and main game ... Tp, dia x serik2 pon ...? Entah lah aku tak leh lupa peristiwa malam tadi lh ... dh tu aku plak yg dia marah , seb lah alang ade utk back up aku ....
♥Terima Kasih Sudi Baca Dan Komen Corat Coret Acik Wawa ♥

3 comments:

Ahmad said...

Rasulullah melarang keras orang Islam daripada memukul muka musuh ketika berperang..

inikan pulak menampak muka anak.. tak bole pukul muka..

nak sayer bagi hadith ker? :D

Acik Wawa said...

bleh jugak ...sy mmg nak fight mak bapak budak tuh ... mcm2 hal skrang ni

Ahmad said...

Dilarang menampar muka orang..
Larangan ini dijelaskan melalui sebuah hadith riwayat Muslim (3/1673).

Dari Jabir ra, beliau berkata: "Rasulullah saw melarang memukul wajah dan melarang membuat tanda padanya."


Perkataan nahi dalam hadith di atas sebuah bentuk arahan, yang melarang.Jadinya hukum menampar orang adalah haram!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Fully Design By Cik Rose Cute | For ADEK M@NJA 2013 ©| Best View: Google Chrome