April 11, 2008

❤ Petua Utk Kecantikan & Awet Muda



-: Ini lah hasil dari air rebusan tersebut .. Selamat Mencuba ..!! :-

Sekarang ni aku n mama tgh mengamalkan 1 petua ni dan alhamdulillah selama seminggu mengamalkannya badan kami terasa perubahannya , rasa lebih ringan dan cergas .... Td pon masa breakfast mama ada hidangkan kat abah air rempah tu than abah tmbah lagi campur dengan madu ... ni petuanya ...


Bahan-bahan :-

2 Batang Serai - di ketuk
3 Inci Halia Tua - di hiris
3 Inci Ibu Kunyit - di hiris
sedikit buah cekur - di hiris
2 Batang Kulit Kayu Manis
Lada Hitam 0.30 sen
Caranya :-

Rebus kesemua bahan-bahan diatas dan minum pada setiap pagi insyaAllah badan akan cergas sepanjang hari dan mengurangkan rasa lapar .
-: Kulit Muka Bermasalah :-
Sebenarnya banyak dah cara utk aku me'repair' muka aku nih ... dah berabis jugaklah duit membeli produk2 kecantikan yg sedang hangat di pasaran ni kan ... tp semuanya aku tgk mcm ampesh aje maybe x sesuai kot dgn kulit muka aku ni kan ... Pastu sedang aku terfikir-fikir cam ne nak buat dengan rupa aku ni yang berjerawat dan berminyak ni kan , terfikir idea ni dan kat sini aku sediakan bahan-bahan yang tgh aku amalkan sekrg ni .
Bahan-bahan :-
3 biji bedak sejuk
1 inci ibu kunyit - di parut
1 btg kulit kayu manis - ditumbuk halus
Caranya :-
Gaulkan bahan-bahan di atas kemudian sapu di muka sebelum tdo ... Kulit muka akan tegang dan pedih .. Kemudian setengah jam kemudian bersihkan muka menggunakan air suam .. Hasilnya kulit akan lembut dan cerah ... InsyaAllah

♥Terima Kasih Sudi Baca Dan Komen Corat Coret Acik Wawa ♥

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Fully Design By Cik Rose Cute | For ADEK M@NJA 2013 ©| Best View: Google Chrome