October 27, 2010

❤ Petola Masak Air

Hai all ... semoga semuanye sihat-sihat belaka yer ... huh, menu saya kali ini adalah Petola Masak Air yg dipinta dari abah saya ... tak tau nape dia minat sgt dgn sayur petola ... saya kureng sikit la nak makan, kalau ade sayur pilihan lain saya memang tak makan sayur petola ni, kecuali sejenis je terpaksa lah sebabnya saya ni jenis yg kalau makan nasi mesti ada lauk dan sayur.... 2 jenis tu kena ada...

Kalau pergi pasar dgn abah tu, kalau abah nak beli petola saya suruh abah beli sebiji je, saya nak sayur lain ... hehehe... tp sebenarnya petola ni sedap jugak ... manis je rasanye ...

~ Resipi ~

Bahan-bahan :
Sebiji Petola - buang kulit dan potong kecil2
Bawang Putih - 3 ulas (hiris)
Bawang Merah - 2 ulas (hiris)
Cili Api - 5 biji (hiris)
Udang Kering sedikit
So'On - direndam
Cili Besar - sebiji (hiris)
Minyak masak 1 senduk
Garam dan Serbuk Perasa

Cara Memasak:
~ Tumiskan bahan-bahan yang dihiris bersama udang kering sehingga naik bau
~ Masukkan sedikit air, apabila mendidih masukkan petola dan so'on yg direndam
~ Perasakan dgn garam dan serbuk perasa, masak smpi layu dan biarkan berkuah sedikit

Siap!!




♥Terima Kasih Sudi Baca Dan Komen Corat Coret Acik Wawa ♥

3 comments:

purpleyellow said...

nice receipe..nk msk mlm ni ..hehe.

purpleyellow said...

nice recipe..thx sharing

purpleyellow said...

nice

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Fully Design By Cik Rose Cute | For ADEK M@NJA 2013 ©| Best View: Google Chrome