November 2, 2013

Gubahan Pulut Kuning

Assalamualaikum kepada blogger-blogger semuanye, dengan harapan semoga segala urusan kita pada hari ini akan dipermudahkan olehNya. Corat Coret hari ni nak cerita pasal Gubahan Pulut Kuning home made .... heheeeee

Untuk pertama kalinya aku mencuba buat pulut kuning ikut resipi my sis iaitu Kak Ina. Tapi, tulah terlembik sikit, nak gubah pon tak berapa jadi dan cantik laaa. Tapi, disebabkan kesuntukan masa, aku redah je laaa sempena sambutan hari lahir, hari ibu dan hari bapa di PD Ladang Batu ni. Nak buat macam manakan ? biasalah kalau 1st time ... heeeee

Betulke mama cakap pulut kuning ni khas untuk orang yg berhajat dan ada niat sesuatu? Klau tak, tak boleh buat ... kalau nak buat jugak jgn warna kuning .... laaaa pulak, dah tu aku berhajat untuk dipotong semasa hari bapa boleh kan? boleh jugak kot ... heeeee, macam-macam laaa orang-orang dulu ni.

 tengok laaa rupa pulut kuning aku tu, klau dah lembik memang susah nak dibentuk ... huhu
 nak letak telur pon susah, asek nak menggelosor je ... hik3
 wahhhh macam dah pro je aku kan ...? style poyo, sila muntah !@#$%^&*

baru separuh idea ... heeee, sebenarnya tak sempat nk snap yg dah complete ... sorry tau ...
.
.
.
.


♥Terima Kasih Sudi Baca Dan Komen Corat Coret Acik Wawa ♥

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Fully Design By Cik Rose Cute | For ADEK M@NJA 2013 ©| Best View: Google Chrome