November 13, 2013

Jangan Mengeluh

Ketika kita mengeluh: “eeeiii, aku penat sangat..." ALLAH menjawab : “ Dan KAMI jadikan tidurmu untuk istirehat " (78 : 9) 
Ketika kita mengeluh : “Beratnya dugaan ni, tak sanggup rasanya aku..." ALLAH menjawab : “ AKU tidak membebani seseorang, melainkan sesuai kesanggupan” (2 : 286) 
Ketika kita mengeluh : “Serabutnyaa..." ALLAH menjawab : “ Hanya dengan mengingatku hati akan menjadi tenang ” (13 : 28)
 Ketika kita mengeluh : “Apa yang aku buat ni semua sia-sia..." ALLAH menjawab : ” Siapa yang mengerjakan kebaikan sebesar biji dzarah sekalipun, nescaya ia akan melihat balasannya ” (99 : 7) 
Ketika kita mengeluh : “ takdak sorang pun yang nak tolong aku..." ALLAH menjawab: “ Berdoalah (mintalah) kepadaKU, nescaya Aku kabulkan untukmu ” 
(40 : 60) Ketika kita mengeluh : “ Aku sedihh sangat...” ALLAH menjawab : “ La Tahzan, Innallaha Ma’ana. Janganlah kamu berduka cita, sesungguhnya Allah beserta kita " (9 : 40)..... 

Jgn banyak mengeluh . Banyakkan bersabar dan teruskan kehidupan ini , 

terima kasih kepada yg memberi info pasal keluh mengeluh ni. Setiap dari kita memang tak lepas dari berasa mengeluh, apabila kita bermasalah dan penat. Mesti adaaaaa.... jangan nak tipu lah kan, kecuali jika orang tu memang seorang yang bertabah. Tapi, kena ingat tau ... manusia ni tak sempurna ...

tengok macam aku ni .... senyum aje, tapi korang tau ke setiap orang ceria dan tersenyum tu, mungkin dia ada banyak masalah yang tak terungkap. kalau kita ada masalah ke ape, tak perlu lah tunjuk sangat, nanti orang takut nak dekat tau .... hehehe




♥Terima Kasih Sudi Baca Dan Komen Corat Coret Acik Wawa ♥

4 comments:

Niesa said...

nice entry..buat renungan kita bersama.. setiap org ada masalah masing2 kan.. :)

Acik Wawa said...

yer laa Niesa setiap manusia tak lari dr masalah, mcm2 masalah ade ... cuma kite kena tahu mcm mn nk selesaikannye ...

izan mama mia said...

mg kita dikebalkan dgn sifat sabal yg makin menebal dlm menempuh ranjau hidup

Acik Wawa said...

Izan mama mia tabah dan sabar hadapi segala dugaan, semuanye ada hikmah ..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Fully Design By Cik Rose Cute | For ADEK M@NJA 2013 ©| Best View: Google Chrome