December 1, 2008

❤ Sedekah ...?

Sedekah ...? Bukannye pelik pon post yg aku nk coretkan nih ... Aku terkejut n pelik bila ade org bg aku duit n dia cakap ... "nah... sedekah" . Actually org tersebut first time dtg cc aku ni utk m'gunakan perkhidmatan internet ... Tak lama pon dia guna cuma 7 minit n dia kena bayar RM 0.50 ... So, dia byr RM 1.00 n aku pulang bakinye 50 sen lh kan ... than dia bagi kat aku blek RM 1.50 , dia ckp tu lh nah... sedekah ...

Bukan aku nk pertikai n bukan nk sombong ... Aku syukur sgt bila ade org bagi mcm tuh walaupun nilai nye siket tp ia amat berharga n aku berasa berbesar hati sgt ... Sebelum ni rmai jugak yg buat cam tuh ... bila dorang mintak tolong aku taipkan surat ker ... betul kan komputer ker ... Aku cakaplah nilai nye berape ... Tp tu lh derang sengaja bg lebih, kadang2 klau ade baki derang x nk terima suoh aku yg amik baki nyer ... Masalahnye derang2 tuh aku bukan kenal sgt pon n rsnye bukan sedara mara aku pon ... Pernah skali jiran aku dia suoh aku belikan Komputer tp x de monitorlah ... so harga system tuh RM 700.00 tp aku charge dia RM 945.00 ... so kat situ aku dah untung RM 245.00 tp tu lah memandangkan aku pasangkan system tu kat umah dia , n ajar serba sedikit pasal komputer... dia bagi aku RM 1000.00, bley isteri dia cakap suaminye suoh bg RM 1000.00 coz aku antar kat umah dia ... bukan jauh pon depan umah aku ajer ...

Walau apepon aku bersyukur sgt kepada Allat swt kerana mengurniakan aku rezeki yang kadang2 seperti tak di sangka2 ... Harap sgt aku tidak melupakan segala pemberian yang telah di berikan ... n terima kasih kepada mereka yang sudi menghulurkan sumbangan ....

♥Terima Kasih Sudi Baca Dan Komen Corat Coret Acik Wawa ♥

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Fully Design By Cik Rose Cute | For ADEK M@NJA 2013 ©| Best View: Google Chrome