September 8, 2010

❤ Sayang ABah


Aku sangkakan abah cuma demam biasa jer , kesian abah ... tdo dan melepak saja di biliknye yg terletak di bawah rumah .... sekali pandang tak ubah macam cerita 'Ibu Mertuaku' sewaktu kassim selamat menyewa di bawah rumah sampai jadi buta ...

Memang itu pilihan abah ... bilik itu dibina sewaktu nak mengadakan majlis perkahwinan aku, pada mula nya untuk di jadikan tempat store ... tp, abah lebih selesa duduk di situ, dh sediakan katil queen n single dan sebuah rak baju .... memang sebuah bilik dan bukan bilik store ....

Bilik itu di sambung dari bilik emak dan terus menuju ke bilik abah, tp, hendak ke bilik abah kena membongkok sikit dan tempatnya suram .... di situ lah tempat abah berehat dan untuk melelapkan mata, termasuk juga sewaktu abah demam ..... kesian abah...

1 Ramadhan, aku lihat abah sungguh ceria, dari 1 ramadhan sampailah abah demam, abah mesti mengajak aku pergi ke bazar untuk mencari air minuman dan makanan.... Sejak berpuasa abah asyik saja minum air batu dan makan ais krim .... abah kata, panas .... sebelum ni x pernah pon abah sentuh air batu. Apa kehendak mak, mak nak makanan apa, aku nak makan ape ... mesti abah belikan .... syukur rezeki abah murah sewaktu bulan puasa . Selalu kalau pergi abah tak lupakan cucunya , sering juga mengajak mereka pergi sekali , mia dan khusairi cucu paling kerap abah ajak pergi bazar.



♥Terima Kasih Sudi Baca Dan Komen Corat Coret Acik Wawa ♥

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Fully Design By Cik Rose Cute | For ADEK M@NJA 2013 ©| Best View: Google Chrome