September 21, 2010

❤ Jangan Bermain Dgn Api

Sempat jugak aku snap gambar anak2 buah n cucu2 buah aku yg tengah asyiknye derang2 nih bermain api kat belakang rumah ... main masak2 katanye ... aku ingt kan derang bakar ape ..? rupenye bakar bijik sawit! huk alah ...

tp, yg kelakarnye aku bleh teringat plak zaman kecik2 aku mase sebaya dengan derang ... hahhaa... teringat, aku jugak ade mcm derang main bakar2 tp lebih advance laa... siap bakar ubi kayu, kentang, keledek hihihi ... memang besh mase tu ...

Teringat si Ita, eca , awi n beberapa bebudak kampung laa... kebetulan mase tu abah bakar pelepah kelapa sawit kat kebun sebelah. Biasenya, klau abah yang bakar mmg lambat apinye mati pastu ade abu yg masih ade api lagi ..... Apa lagi kitorang pon carilah menda2 yg boleh di bakarkan .... g semuanye ke kebun cari ubi, keledek n cari kentang kat umah. Pastu menda2 tu semua campak kat dalam abu... hihihi peram la beberapa jam dalam abu menda makanan tu semua ....

Memang sedap n tak dapat dinafikan bile menda makanan di buat mcm tu semuanye ... x caya korang try lah ... huh! teringin plak nk wat cam tu lagik ... tp, takut orang pelik plak bile tengok aku buat cam tu ... hehehe, pelik ker...??

Ish korang nih, mcm besh aje laa.. acik nak join korang x bagi plak ...?
sempat bentang tikar untuk tempat lepak2 ... mcm2 style ade
mesti ade tukang pemerhati .... bahaya bebudak ni, x leh nak caya
dah siap masak ker ...?? ade yg cakap bijik sawit ni boleh di makan ... ermmmm


♥Terima Kasih Sudi Baca Dan Komen Corat Coret Acik Wawa ♥

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Fully Design By Cik Rose Cute | For ADEK M@NJA 2013 ©| Best View: Google Chrome