June 8, 2010

❤ Kemalangan di Batu Laut

mangsa pompuan ni paling dasyat, kaki nye sampi terkulai ke luar pintu
driver lori yg masih blom di keluarkan
bas under training, ade mangsa yg masih dalam bas ni
kelindan lori yg masih tersepit
Jenuh jugak nk keluarkan mangsa ni

Kemalangan ni berlaku pada 07.06.2010 di Jalan Besar Kg Batu Laut berhampiran dengan premis aku pada jam lebih kurang 2.50pm... Waktu ni aku tgh bersiap nk g umah abg long kat Dengkil dgn hubby coz nk tgk baby ... hubby plak mase tu tgh lepak kat kedai sebelah tgh minum ABC dgn member2 nye ...

Tgh aku bersolek tiba dgr bunyi berdentum dr belakang cc ni, berlari semua menuju ke arah bunyi tu, aku dgn berkaki ayam nye ... terkejut apabila ternmpk bas di langgar oleh lori besar dr arah bertentangan ... sorang2 tuon dr bas dgn keadaan berdarah ... pastu aku nk tgk dr depan tp hubby x bagi coz ade mangsa dlm keadaan yg mengerikan...

Pada mulanye, aku wat biase aje tp bila tgk ade budak tu yg menangis aku jadi x tentu arah cepat2 aku suoh hubby amik keta suoh hntr kat Klinik Gapin, alhamdulillah rmi juga yg memberikan bantuan, aku n hubby hntr seorg mangsa ... tiba di tgh jalan mangsa tu mintk aku kuar kan serpihan kaca yg melekat kat tangannya... nak tak nak aku kuar kan juga walaupon keadaan aku mase tu masih tergamam dan menggigil lagi ... 3 kereta bawa mangsa ke klinik, ejol ma'amor 2 trip g klinik ... nk tggu ambulans alamat ade yg xde nyawa nanti ...

Balik dr klinik, semua mangsa dh dibawa ke klinik cuma kelindan lori yg tggl coz tersepit... org ramai yg tolong pon x leh kuar, bomba datang baru leh kuar .... Orang ramai dtg berkerumun, jalan pula jem, terpaksa kenderaan lain lalu jalan dalam ... mmg dasyat kemalangan ni, tp alhamdulillah tiada kemalangan jiwa ...

Aku dapat berita yg bas ni under training utk try laluan sini, coz bas cityliner dah berhentikan perkhidmatannya coz tak ramai customer ... sampai skrg aku dh tak nmpk lagi bas tu lalu jalan sini, mgkin di batalkan ... So, laluan tg sepat ke banting derang naik teksi aje la...





♥Terima Kasih Sudi Baca Dan Komen Corat Coret Acik Wawa ♥

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Fully Design By Cik Rose Cute | For ADEK M@NJA 2013 ©| Best View: Google Chrome